Kamper dla dwojga. Odpowiedź na nowe potrzeby podróżujących kamperem.

Kamper dla dwóch osób.

Nasze dzieci wyrastają, nie chcą już z nami jeździć na wakacje. Jeszcze się łudzimy (tak z poczucia obowiązku i przyzwyczajenia): a może pojedziesz ? Zobacz jaka super wyprawa dojedziemy do Giblartaru, będziemy nocować na plaży, zwiedzimy Fiordy, dojedziemy do Olimpu, poczujesz się jak Bóg, a może Sardynia ?

Wyprawy kamperowe zaczynają już nudzić nasze dzieci, chcą spędzać wakacje ze swoimi przyjaciółmi, chłopakiem, dziewczyną itp. Ciężko ich już namówić nawet na najbardziej wymyślne wyprawy. To znaczy oni dalej chcą podróżować, gdyż tego bakcyla już połknęli, tylko nie z nami ale chętnie za nasze.

A nam zostaje wielki kamper alkowa i myślimy sobie, że tę przestrzeń wolelibyśmy inaczej zagospodarować dla naszej wygody, a w ogóle to po co takie wielkie auto, mniejszym łatwiej stanąć, manewrować, mniej pali. Już nie musimy z sobą zabierać wanienek, nocników, tysiąca dmuchańców. Teraz przydało by się wygodne łóżko, łatwo dostępna szafa, wygodne fotele, stół, kącik kuchenny, lodówka na wino i piwo i dwa rowery elektryczne. Brak adresu czasem też potrzebny, dzieci nie znajdą ;). No i święty spokój.....

Zaczynamy spoglądać na naszych sąsiadów zza zachodniej granicy. A oni to na emeryturze po Europie sobie jeżdżą a tym to dobrze. A może my też już do tego dojrzeliśmy ?

Gdy nasze ptaszki już wylecą z gniazda zaczynamy mieć trochę wolności. I tutaj tą lukę bardzo dobrze mogą zapełnić podróże własnym kamperem. Kamper to nasz drugi dom taki wiejski dom, dacza tylko na kółkach, więc nawet lepiej: dacza premium, jedziesz gdzie chcesz, stajesz gdzie chcesz.

Producenci kamperów badają rynki i widząc potrzebę produkują coraz to ciekawsze rozkłady samochodów turystycznych, przygotowanych specjalnie dla par.

W naszej ofercie mamy kilka wartych uwagi kamperów przygotowanych pod ten segment.

Obecnie są u nas dostępne tego typu kampery, czego przykładem jest Rimr Kilig 67, Rimor Kilig 18 czy Ilusion 590 FF Premium. Kampery tzw. krótsze, którymi łatwiej jest zaparkować czy manewrować a jednocześnie spełniające wszelkie potrzeby podróżującej pary. Poniżej prezentujemy rozkłady tychże kamperów.

Rimor Kilig 67

Najciekawszą częścią Kiliga 67 jest jego duża garderoba i łazienka. Przestronna szafa, w której pomieścimy stroje na całe lato oraz niezbędny ekwipunek do naszych eskapad. Łazienka wygodna, z osobnym prysznicem i toaletą. Aneks kuchenny i przestronna część dzienna a na noc po prosu opuszczamy dwuosobowe łóżko. Bardzo ciekawe rozwiązanie dla pary.

Teraz w promocyjnej cenie: 279 000 zł brutto.

Kilig-67-Plusjpg

Rilmor Kilig 18.

Tutaj cechą charakterystyczną jest łatwo dostępne, wygodne łóżko dla dwóch osób, ale mamy homologację na 4 osoby, więc możemy się zlitować i kogoś zabrać (np. wnuka). Auto dostępne u nas na placu.

Cena promocyjna 299 000 zł brutto.

Kilig-18-plusjpg

Ilusion 50 FF Premium.

Samochód doskonale wykończony, z najlepszych materiałów o zupełnie nowatorskim rozkładzie. Auto dla dwóch osób z dwoma pojedynczymi podnoszonymi łóżkami, pozwala na całkowite wykorzystanie całej przestrzeni na wygodę i rozrywkę w ciągu dnia. Wielki stół z ogromną kanapą dla wszystkich naszych znajomych z kampingu. 

Co warto zauważyć auto z silnikiem Fiata 2184 cm3, 140 KM.

Cena promocyjna 389 000 zł brutto

590FF H PREMIUM_D-Npng

Kampery a wilgoć

Kampery a wilgoć.

Problem wilgoci wewnątrz ścian w starszych kamperach jest dość często spotykany. Woda dostaje się z czasem większymi, lub mniejszymi szczelinami do wnętrza ścian i kamper zaczyna gnić od środka. Konstrukcja ścian w starszych zabudowach była dość prosta jak meble z największej sieci meblowej: wewnątrz sklejka, w środku listwy drewniane i styropian a na zewnątrz aluminium, które po latach się utlenia. Bardzo niebezpieczne są miejsca nawierceń, łączeń ścian, wokół okien i drzwi. Na takie miejsca szczególnie musimy zwracać uwagę, sprawdzać co sezon i w razie potrzeby dodatkowo uszczelniać. Zazwyczaj zaczyna się od korozji śrubek w listwach łączących ściany kamperów, bądź ścianę z sufitem. Korodujące śrubki i miejsca wokół nich powodują rozszczelnienie całej konstrukcji. Na naszych zdjęciach mamy taki przykład wokół alkowy.

Przy zakupie starszego kampera warto jest sprawdzić zabudowę higrometrem. Mamy różne higrometry zakończone igłami lub kulką a także różne, bardziej rozbudowane urządzenia są dziś dostępne na rynku. My korzystamy z miernika zakończonego kulką, gdyż uważamy, że każde nowe nawet mikroszczeliny nie są korzystne dla zabudowy kampera. Przedstawimy zdjęcia pokazujące różnice w odczycie w zależności od miejsca pomiaru.

Oczywiście gdy ściany kampera są bardzo namoczone czy przegniłe łatwo jest to sprawdzić ręką. Uszkodzona ściana jest miękka i plastyczna – łatwiej to stwierdzić od środka niż na zewnątrz. Jak już pisaliśmy, szczególnie należy sprawdzać miejsca wokół nawierceń (np. po montażu rolety czy bagażnika rowerowego, wokół drzwi i okien, łączenia ścian).

Na szczęście konstrukcja ścian kamperów produkowane obecnie jest wykonana z włókna szklanego, i innych nienasiąkliwych materiałów.

Dziś konstruktorzy szczególnie biorą pod uwagę kwestie nasiąkania wodą jak również poprawnej cyrkulacji powietrza w kamperze i wentylacji. Wszystko w celu wyeliminowania nadmiernej wilgoci w kamperze. Obecnie producenci kamperów dają gwarancję na szczelność zabudowy na od 5 do 10 lat, pod warunkiem corocznych testów szczelności kampera.

Przykład budowy ściany zaczerpnięty od firmy McLouis: